Return and Refund Policy

Retour- en terugbetalingsbeleid

We hopen dat je blij bent met je bestelling! Toch iets niet helemaal naar wens? Geen probleem!

Hieronder lees je hoe je het makkelijk kunt retourneren.

Om in aanmerking te komen voor retourzending, dient het artikel zich in originele staat te bevinden: ongedragen, ongebruikt, voorzien van alle tags en verpakt in een goede verpakking. 

De retourzending dient binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling bij ons binnen te zijn, ongeacht of je deze per post terugstuurt of persoonlijk bij onze showroom afgeeft.

Uitzonderingen/artikelen die niet mogen worden geretourneerd

Om hygiënische redenen nemen wij sieraden niet retour. Dit valt onder de uitzondering van het herroepingsrecht volgens artikel 6:230p sub e van het Burgerlijk Wetboek:

“De levering van zaken die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.”

Artikelen in de uitverkoop of cadeaubonnen kunnen helaas niet worden geretourneerd.

Retourzendingen zijn op eigen risico

Bij het retourneren van een bestelling is het belangrijk om te weten dat het retourpakket onder de verantwoordelijkheid van de verzender valt, totdat het door ons is ontvangen en verwerkt. We raden daarom aan om het pakket goed te verpakken en altijd te kiezen voor een verzendmethode met een track & trace code. Zo kun je de zending volgen en heb je een verzendbewijs indien er iets misgaat tijdens het transport.

Retourneren bij Juuwels – zo werkt het

Volg onderstaande stappen om je retour eenvoudig aan te melden via jouw Juuwels-account:

1. Log in op het account waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

2. Ga naar Mijn bestellingen en selecteer de bestelling die je wilt retourneren.

3. Volg de stappen op het scherm en geef aan waarom je het product wilt terugsturen.

Geen account? Stuur ons dan een bericht via Info@juuwels we helpen je graag verder.

Zodra wij je retourverzoek hebben goedgekeurd, ontvang je van ons een e-mail met een retourlabel. Indien je geen e-mail ontvangt, adviseren wij om je spam te controleren.

Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder dat er een retour is aangevraagd, kunnen niet worden geaccepteerd.

Retourneren in onze showroom

Je kunt je bestelling ook op afspraak retourneren in onze showroom, gevestigd aan de Ootmarsumsestraat 344, Almelo. Neem hiervoor vooraf contact met ons op om een afspraak te maken, zodat wij je retour goed kunnen verwerken.

Retourkosten

De retourkosten bedragen €6,50 en worden automatisch verrekend met het terug te storten bedrag.

Retourneren op afspraak showroom: gratis. 

Schade en problemen

Inspecteer je bestelling bij ontvangst en neem binnen twee werkdagen contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Dan kunnen wij het probleem beoordelen en oplossen.

Omruilen

De snelste manier om het gewenste item te ontvangen, is door het huidige artikel te retourneren en het nieuwe product direct als een nieuwe bestelling te plaatsen.

Terugbetaling 

Wanneer we je retour hebben ontvangen en geïnspecteerd, krijg je hier melding van. Bij goedkeuring word je automatisch binnen 2 werkdagen terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode. Neem contact met ons op via Info@juuwels.nl als het meer dan 7 werkdagen geleden is dat we je retour hebben goedgekeurd.

Heb je nog vragen? Stuur ons gerust een bericht via  Info@juuwels we helpen je graag verder.